Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  XXVI Ronda Matadepera

Itinerari escollit per la UEM per celebrar la 26a Ronda de Matadepera, que ens fa visitar alguns dels punts d'interès de la zona més oriental del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. La volta passa per camins emblemàtics, però poc sovintejats, i canals, però també per pistes i altres senders des dels quals es poden contemplar les parets i formacions rocoses del vessant est del massís de Sant Llorenç.
r222.jpg r223.jpg r224.jpg r225.jpg r226.jpg r227.jpg r228.jpg

Sortim de l'aparcament en direcció a la muntanya. De seguida trobem un trencall. El camí dels Monjos segueix amunt. Nosaltres, però, girem a la dreta per una pista que en pujada lleugera ens condueix a un coll al sector de la masia de can Torres. En aquest coll haurem d'agafar el camí que més s'enfila, a la nostra esquerra, pedregós. El camí retroba el camí dels Monjos just quan s'acaba la pujada, però al cap de poc se'n torna a separar seguint un sender a la dreta que incialment és planer, però que més tard s'enfila per arribar a l'avenc de la Codoleda. Continuem amunt i arribem a un petit coll on el camí s'aplana novament i millora. El camí ens condueix fins a la base d'un roquissar. Aquí cal continuar cap a la dreta buscant el pas que ens permet travessar el roquissar i arribar, així, al camí de la Senyora. Aquest és un camí estret i a vegades una mica tapat de vegetació, que voreja el massís de Sant Llorenç a mitja alçada. Va fent planer, però quan la vegetació desapareix veiem que el camí avança pel límit de la roca. Cal anar deixant possibles trencants i continuar sempre rectes. En un punt trobem la Foradada, una roca amb un forat a través del qual podem passar per escurçar una marrada tancada que el camí fa a l'esquerra. Poc després trobem la canal de Santa Agnès. La seguim avall, a la dreta. Trobem un trencant que seguim a l'esquerra. La baixada se suavitza i s'eixampla. Més endavant deixem un trencat a la dreta i continuem sempre pel nostre camí fins a la Pinassa del Dalmau. Allà continuem per un sender que passa pel prat deixant la casa del Dalmau a la nostra dreta. El camí desemboca a un camí millor que ens conduirà a la masia del Daví, a la vall de Mur. Agafem la pista que surt de davant de la casa. Al cap d'una estona trobem els senyals del GR 173.1 i de la Matagalls-Montserrat. Quan trobem un trencant a la dreta el prenem per poder contemplar l'impressionant pi de les Quatre Besses. El camí desemboca a una altra pista, de la qual de seguida ens desviem seguint les marques de la Matagalls-Montserrat per un sender a mà dreta que ressegueix el curs de la Riera Seca i que ens portarà fins a la Mare de Déu de les Arenes. En aquest punt seguim un camí-pista que inicialment planeja, però que de seguida s'enfila i s'estreny per anar buscar la carena de l'Illa. En el tram de la carena podrem gaudir de boniques vistes de la Mola. Seguint sempre les marques de la Matagalls-Montserrat arribem al coll de la Grúa, de nou al sector de can Torres. Continuant pels senyals de la Matagalls arribem a una pista que fent una gran volta ens torna a situar al primer coll on retrobem l'inici del camí Moliner, per on hem passat just sortir del pàrquing. Ara només ens quedar desfer aquest darrer tram per arribar al punt d'inici.

Punt de sortida Aparcament del Camí dels Monjos-La Mola al carrer del camí Moliner
Accés al punt de sortida Seguir la carretera BV-1221 de Terrassa al Coll d'Estenalles i entrar a Matadepera tombant a la dreta a la rotonda que hi ha passat el km. 3. Travessar la riera per un pont i fer la volta a la rotonda. Hi ha un rètol del color verd fosc a la cantonada d'aquesta plaça amb el carrer Enric Genescà que ens indica la direcció de la Mola. Cal anar seguint aquests rètols fins a l'aparcament del camí dels Monjos.
Dificultats a tenir en compte: Al massís de Sant Llorenç a vegades s'avança per roquissars una mica aeris. Cal tenir-ho present si es té vertigen.